Statut

Statut Polskiego Towarzystwa Farmakologicznego

Rozdział I

 

§ 1.

 

Stowarzyszenie nosi nazwę Polskie Towarzystwo Farmakologiczne i zwane jest w dalszej części statutu Towarzystwem.

 

§ 2.

 

Terenem działalności Towarzystwa jest obszar Rzeczypospolitej Polskiej, a siedzibą miasto stołeczne Warszawa.

 

§ 3.

 

Towarzystwo jest stowarzyszeniem zarejestrowanym, działającym na podstawie obowiązującego prawa o stowarzyszeniach i z tego tytułu posiada osobowość prawną.

 

§ 4.

 

1. Towarzystwo może powoływać Oddziały, podlegające legalizacji przez właściwą terenowo władzę administracji  państwowej,

 

2. Do prowadzenia  działalności Towarzystwo może powoływać    Sekcje oraz Komisje działające wg odrębnych regulaminów  zatwierdzonych przez Zarząd Główny.

 

§ 5.

 

Towarzystwo, może być członkiem krajowych i zagranicznych stowarzyszeń o tym samym lub podobnym profilu działania.

 

§ 6.

 

1. Towarzystwo używa pieczęci okrągłej z napisem w otoku      "Polskie Towarzystwo Farmakologiczne" i z napisem pośrodku  "Zarząd Główny" oraz pieczęci podłużnej z napisem "Polskie  Towarzystwo Farmakologiczne Zarząd Główny", Oddziały  Towarzystwa posługują się pieczęcią podłużną z napisem "Polskie Towarzystwo Farmakologiczne Oddział w .............. ". Sekcje posługują się pieczęcią podłużną z napisem  „Polskie Towarzystwo Farmakologiczne Sekcja............”,

 

2. Towarzystwo może posiadać odznakę członkowską na podstawie  obowiązujących w tym zakresie przepisów,

 

3. Towarzystwo opiera swoją działalność na pracy społecznej   ogółu  członków.

 

 

 

Rozdział  II

Cele i środki działania

 

§ 7.

 

Celem Towarzystwa jest:

 

1. Organizowanie i popieranie wszelkich czynności zmierzających do rozwoju badań i prac naukowych w zakresie farmakologii doświadczalnej i klinicznej oraz toksykologii; zrzeszenie osób pracujących w tych dziedzinach i  upowszechnianie osiągnięć naukowych odpowiednich gałęzi nauki,

 

2.  Reprezentowanie polskiej farmakologii w kraju i za granicą.

 

§ 8.

 

Towarzystwo realizuje swoje cele przez:

 

1) organizowanie posiedzeń naukowych oraz zjazdów, sympozjów,  konferencji lub kongresów naukowych,

2) organizowanie publicznych odczytów i wykładów oraz innych form upowszechnienia nauki,

3)  ścisłą współpracę z innymi instytucjami naukowymi w kraju i za granicą,

4) prowadzenie działalności wydawniczej w zakresie farmakologii , toksykologii i nauk pokrewnych,

5) opiniowanie stanu i potrzeb farmakologii i toksykologii,

6) przyznawanie nagród za badania naukowe z zakresu  farmakologii i toksykologii,

7) powoływanie komisji do wykonywania poszczególnych zadań,

8) prowadzenie doradztwa naukowego i konsultacji.

 

 

 

Rozdział  III

Członkowie,  ich prawa i obowiązki

 

§ 9.

 

Członkowie Towarzystwa dzielą się na:

 

1) zwyczajnych

2) wspierających

3) honorowych

 

§ 10.

 

1. Członkiem zwyczajnym Towarzystwa może być każda osoba, która posiada uznany w jej kraju dyplom ukończenia wyższych studiów i legitymuje się dorobkiem naukowym w farmakologii, toksykologii lub naukach pokrewnych.

 

2. Osoba pragnąca zostać członkiem zwyczajnym Towarzystwa składa podanie z poparciem 2 członków zwyczajnych do Zarządu Głównego za pośrednictwem terenowo  właściwego  Oddziału, załączając informacje o ukończonych studiach wyższych, stopniach naukowych oraz o swych pracach  naukowych. Osoba zamieszkała poza Polską składa wniosek bezpośrednio do Zarządu Głównego.

 

3. O przyjęciu w poczet członków zwyczajnych Towarzystwa  decyduje zwykłą większością głosów Zarząd Główny.

 

§ 11.

 

Członek zwyczajny Towarzystwa ma prawo do:

 

1) czynnego i biernego wyboru do władz Towarzystwa,

2) czynnego udziału w posiedzeniach, zjazdach, sympozjach, konferencjach i kongresach naukowych, organizowanych przez Towarzystwo zgodnie z regulaminami uchwalonymi przez Zarząd Główny,

3) zapoznania się ze sprawozdaniami z posiedzeń i czynności Zarządu Głównego, Zarządów Oddziałów i  Sekcji Towarzystwa,

4) noszenia odznaki organizacyjnej.

 

§ 12.

 

Członkiem wspierającym Towarzystwa może być osoba prawna lub  fizyczna zainteresowana merytoryczną działalnością Towarzystwa, która zadeklaruje poparcie finansowe na rzecz Towarzystwa i  zostanie przyjęta na podstawie pisemnej deklaracji uchwałą Zarządu Głównego.

 

§ 13.

 

1. Członkostwo  honorowe nadaje na wniosek Zarządu Głównego   Walny Zjazd Delegatów członkom Towarzystwa ,a także innym osobom z kraju i zagranicy , które wyróżniły się wybitnymi  osiągnięciami naukowymi, przyczyniającymi się do rozwoju farmakologii i toksykologii lub   nauk pokrewnych.

 

2. Członek honorowy Towarzystwa posiada wszelkie uprawnienia członka zwyczajnego i jest zwolniony od obowiązku płacenia  składek członkowskich.

 

3. Członkostwa honorowego pozbawia Walny Zjazd Delegatów na  wniosek Zarządu Głównego.

 

§ 14.

 

Członek zwyczajny Towarzystwa zobowiązany  jest do:

 

1) przestrzegania postanowień statutu, regulaminów i uchwał   władz Towarzystwa,

2) aktywnego udziału w realizacji celów statutowych   Towarzystwa,

3) przestrzegania norm współżycia społecznego i etyki  zawodowej,

4) regularnego opłacania składek członkowskich.

 

§ 15.

 

Członkostwo zwyczajne ustaje na skutek:

 

1)  dobrowolnego wystąpienia członka Towarzystwa, zgłoszonego na piśmie do Zarządu Głównego za pośrednictwem Zarządu Oddziału,

2) skreślenia przez Zarząd Główny na wniosek Zarządu Oddziału  z powodu długotrwałej, nie usprawiedliwionej przerwy   w   działalności statutowej Towarzystwa lub zalegania z opłatą  składek członkowskich za okres ponad 3 lata, pomimo trzykrotnego monitu,

3) wykluczenia prawomocnym orzeczeniem Sądu Koleżeńskiego , w szczególności w wypadku skazania prawomocnym wyrokiem sądu powszechnego na   karę dodatkową utraty praw publicznych i honorowych.

 

§ 16.

 

Członkowi Towarzystwa skreślonemu przez Zarząd Główny zgodnie z § 15, p.2 przysługuje prawo odwołania się do Walnego Zjazdu Delegatów Towarzystwa, którego uchwała jest ostateczna.

 

§ 17.

 

Członkostwo członka wspierającego Towarzystwa ustaje na skutek:

 

1) dobrowolnego wystąpienia zgłoszonego na piśmie Zarządowi   Głównemu,

2) skreślenia na podstawie uchwały Zarządu Głównego .

 

 

 

Rozdział IV

Władze Towarzystwa

 

§  18.

 

1. Władzami Towarzystwa są :

 

1) Walny Zjazd Delegatów Towarzystwa,

2) Zarząd Główny Towarzystwa,

3) Główna Komisja Rewizyjna,

4) Sąd Koleżeński.

 

2. Kadencja wszystkich władz Towarzystwa trwa trzy lata.

 

3.  Wybór wszystkich władz Towarzystwa  odbywa się w głosowaniu tajnym .

 

4. Kadencja wszystkich władz Towarzystwa i Oddziałów rozpoczyna się i kończy w dniu

Walnego Zjazdu Delegatów.

 

§ 19.

 

Uchwały władz Towarzystwa i Oddziału są podejmowane i wybory władz są

dokonywane  zwykłą większością głosów przy obecności przewodniczącego lub

wiceprzewodniczącego oraz w pierwszym terminie przy obecności co najmniej połowy

osób  uprawnionych  do głosowania , w drugim terminie niezależnie od liczby obecnych. W

przypadku równej liczby głosów decyduje  głos przewodniczącego zebrania. Wyjątek stanowią uchwały omówione w § 56.

 

§ 20.

 

1.Najwyższą władzą Towarzystwa  jest Walny Zjazd Delegatów.

 

2.Walny Zjazd Delegatów Towarzystwa może być zwyczajny lub nadzwyczajny

 

3.Zwyczajny Walny Zjazd Delegatów Towarzystwa zwoływany jest przez Zarząd

Główny co trzy lata w związku z upływem kadencji Zarządu Głównego.

 

§ 21.

 

Do kompetencji  Walnego Zjazdu Delegatów Towarzystwa należy:

 

1) uchwalenie głównych kierunków działalności merytorycznej i  finansowej,

2) rozpatrywanie i przyjmowanie sprawozdań z działalności Zarządu Głównego, Głównej Komisji Rewizyjnej i Sądu Koleżeńskiego,

3) udzielanie absolutorium ustępującemu Zarządowi Głównemu na wniosek Głównej Komisji Rewizyjnej,

4) wybór przewodniczącego i pozostałych członków Prezydium Zarządu Głównego, Głównej Komisji Rewizyjnej i Sądu Koleżeńskiego,

5)uchwalanie członkostwa honorowego na wniosek Zarządu  Głównego,

6) uchwalanie wysokości składek członkowskich, z możliwością  okresowego przekazania tego uprawnienia Zarządowi Głównemu,

7) podejmowanie uchwał o zmianie statutu,

8) podejmowanie uchwał o rozwiązaniu się Towarzystwa,

9) wybór w głosowaniu jawnym przewodniczącego i sekretarza  Walnego Zjazdu Delegatów, którzy sporządzają i podpisują  protokół Walnego Zjazdu Delegatów,

 

§  22.

 

Ustępujący członkowie Zarządu Głównego Towarzystwa,  Zarządu Oddziału i Sekcji Komisji Rewizyjnych i Sądu Koleżeńskiego  mogą być wybierani ponownie, z wyjątkiem przewodniczącego Zarządu Głównego i przewodniczącego Zarządu Oddziału którzy mogą być wybrani jedynie na dwie kolejne kadencje.

 

§ 23.

 

1. W Walnym Zjeździe Delegatów Towarzystwa z głosem  stanowiącym biorą udział

delegaci oddziałów wybrani na Walnych Zgromadzeniach  Oddziałów wg liczbowego      klucza ustalonego każdorazowo  przez Zarząd Główny.

 

2.Członkowie ustępującego Zarządu Głównego - jeśli nie zostali wybrani delegatami -  biorą udział w Walnym Zjeździe Delegatów  Towarzystwa z głosem   doradczym.

 

3.W Walnym Zjeździe Delegatów Towarzystwa z głosem doradczy biorą udział goście zaproszeni przez Zarząd Główny.

 

§ 24.

 

O terminie, miejscu i porządku obrad Walnego Zjazdu Delegatów Towarzystwa, Zarząd Główny zawiadamia delegatów co najmniej  21 dni przed terminem Zjazdu.

 

§ 25.

 

1. Nadzwyczajny Walny Zjazd Delegatów Towarzystwa może być  zwołany z inicjatywy Zarządu Głównego, Głównej Komisji Rewizyjnej lub na pisemny wniosek jednej dziesiątej ogółu  członków Towarzystwa.

 

2. Nadzwyczajny Walny Zjazd Delegatów Towarzystwa jest zwoływany przez Zarząd Główny w terminie sześciu tygodni od  daty zgłoszenia wniosku i obraduje nad sprawami, dla których został zwołany.

 

3. W nadzwyczajnym Zjeździe Delegatów Towarzystwa biorą udział delegaci wybrani na ostatni  zwyczajny  Walny Zjazd Towarzystwa.

 

§ 26.

 

1. Zarząd Główny składa się z 9 członków Prezydium , wybranych przez Walny Zjazd Delegatów Towarzystwa , przewodniczących wszystkich Oddziałów Towarzystwa oraz przewodniczących wszystkich Sekcji Towarzystwa.

2.W skład Prezydium Zarządu Głównego wchodzą: przewodniczący,   wiceprzewodniczący, poprzedni przewodniczący, przewodniczący elekt, sekretarz, skarbnik oraz 3 członków Prezydium Zarządu Głównego.

 

§ 27.

 

Do kompetencji Zarządu Głównego należy:

 

1) reprezentowanie Towarzystwa na zewnątrz i działanie w jego  imieniu,

2) kierowanie działalnością Towarzystwa zgodnie z postanowieniami statutu oraz wytycznymi  i uchwałami  Walnego Zjazdu Delegatów,

3) uchwalanie okresowych planów działalności naukowej i finansowanej oraz budżetu na lata następne,

4) zatwierdzenie bilansu,

5) powoływanie i rozwiązywanie oddziałów terenowych Towarzystwa ,

6) powoływanie i rozwiązywanie komisji problemowych stałych i doraźnych i nadzorowanie ich działalności ,

7) powoływanie i rozwiązywanie sekcji specjalistycznych w zakresie farmakologii i toksykologii, działających na podstawie regulaminu uchwalonego przez Zarząd Główny i nadzorowanie ich działalności,

8) występowanie z wnioskami do Walnego Zjazdu Delegatów Towarzystwa o nadawanie lub pozbawienie członkostwa honorowego,

9) podejmowanie uchwał o przystąpieniu do stowarzyszeń   krajowych i zagranicznych,

10) podejmowanie uchwał o nabywaniu, zbywaniu i obciążaniu majątku ruchomego i nieruchomego Towarzystwa,

11) prowadzenie ewidencji członków Towarzystwa, przyjmowanie nowych członków oraz skreślanie członków,

12) zwoływanie Walnych Zjazdów Delegatów  Towarzystwa i opracowywanie   programu obrad,

13) przyznawanie nagród za wybitne osiągnięcia naukowe,

14) wybieranie miejsca i terminu Walnych Zjazdów Delegatów, naukowych zjazdów,    , sympozjów, konferencji i kongresów oraz powoływanie komitetów organizacyjnych i komitetów programowych,

15) inicjowanie i popieranie wszelkich form działalności statutowej Towarzystwa,

16) przedstawianie Walnemu Zjazdowi Delegatów Towarzystwa kandydatów na przewodniczącego i członków Prezydium Zarządu Głównego , członków   Głównej Komisji Rewizyjnej i Sądu  Koleżeńskiego.

 

§ 28.

 

1. Uchwały Zarządu  Głównego zapadają większością głosów przy obecności co najmniej połowy członków w tym przewodniczącego lub wiceprzewodniczącego. W  razie równości głosów rozstrzyga głos przewodniczącego  zebrania.

 

2. Posiedzenia Zarządu Głównego odbywają się w miarę potrzeby  lecz nie rzadziej niż raz na pół roku.

 

3. Na pisemne żądanie Głównej Komisji Rewizyjnej lub co najmniej 10   członków Zarządu Głównego, zawierające projekt   porządku obrad, przewodniczący Towarzystwa lub zastępujący go wiceprzewodniczący winien zwołać zebranie Zarządu  Głównego w  terminie najpóźniej 14 dni.

 

§ 29

 

Zarząd Główny może upoważnić Prezydium Zarządu Głównego do pełnienia w razie potrzeby niektórych jego obowiązków wymienionych w § 27. Zarząd Główny ma prawo zapraszania na swe zebrania z głosem doradczym osób, których obecność  uzna za potrzebną. Protokoły zebrań Zarządu Głównego oraz Prezydium Zarządu Głównego podpisują przewodniczący i sekretarz zebrania.

 

§ 30.

 

Przewodniczący Zarządu Głównego a w razie jego nieobecności wiceprzewodniczący lub inny członek Prezydium Zarządu Głównego wyznaczony przez niego, wykonuje swoje obowiązki zgodnie z opracowanym i zatwierdzonym przez Zarząd Główny regulaminem.

 

§ 31.

 

Sekretarz oraz skarbnik Zarządu Głównego wykonują swoje obowiązki zgodnie z regulaminami opracowanymi i zatwierdzonymi przez Zarząd Główny .

 

§ 32.

 

1. Prezydium Zarządu Głównego kieruje działalnością Towarzystwa pomiędzy posiedzeniami Zarządu Głównego zgodnie  z postanowieniami Zarządu Głównego.

 

2. Uchwały Prezydium Zarządu głównego  zapadają większością   głosów przy obecności co najmniej połowy członków  Prezydium, w tym przewodniczącego lub wiceprzewodniczącego , a  w przypadku równej liczby głosów  decyduje głos prowadzącego posiedzenie.

 

3. Posiedzenia Prezydium Zarządu Głównego odbywają się w miarę  potrzeby, lecz nie rzadziej niż 2 razy w roku.

 

§ 33.

 

1. Główna Komisja Rewizyjna składa się z 3 członków i 2  zastępców.

 

2.Główna Komisja Rewizyjna wybiera spośród członków przewodniczącego jego zastępcę  i sekretarza.

 

3.Główna Komisja Rewizyjna działa w składzie 3 osób. W razie nieobecności członka zastępuje go jeden z zastępców członka zaproszony przez przewodniczącego Głównej Komisji Rewizyjnej.

 

§ 34.

 

1. Do kompetencji Głównej Komisji Rewizyjnej należy:

 

1) przeprowadzenie co najmniej raz w roku kontroli całokształtu działalności Towarzystwa ze szczególnym   uwzględnieniem działalności finansowo-gospodarczej pod        względem celowości, oszczędności i legalności,

2) złożenie  na Walnym Zjeździe Delegatów Towarzystwa  sprawozdań ze swej działalności i wystąpienie  z wnioskiem w przedmiocie udzielenia absolutorium ustępującemu     Zarządowi Głównemu,

3) występowanie do Zarządu Głównego z wnioskami wynikającymi z ustaleń przeprowadzonych kontroli i żądanie wyjaśnień w tym zakresie,

4) występowanie z wnioskami o zwołanie posiedzenia Zarządu Głównego bądź w przypadku szczególnej wagi Nadzwyczajnego Walnego Zjazdu Delegatów Towarzystwa ,

5) nadzorowanie działalności Komisji Rewizyjnych Oddziałów Towarzystwa  i opracowanie dla nich regulaminów.

 

2. Przewodniczący lub w jego zastępstwie członek  Głównej Komisji Rewizyjnej ma prawo uczestniczenia w posiedzeniach Zarządu Głównego i Prezydium zarządu Głównego z głosem doradczym.

 

§ 35.

 

1. Sąd Koleżeński składa się z 3 członków i 2 zastępców.

 

2.Sąd Koleżeński wybiera spośród członków przewodniczącego,  jego zastępcę i sekretarza.

 

3. Sąd Koleżeński działa w składzie 3 członków . W razie nieobecności członka zastępuje go zastępca członka zaproszony przez przewodniczącego Sądu Koleżeńskiego.

 

§ 36.

 

1. Sąd Koleżeński powołany jest do rozstrzygania sporów pomiędzy członkami, wynikłych w obrębie Towarzystwa oraz do   wydawania orzeczeń, o których jest mowa w §15 p. 3.

 

2. Od orzeczenia Sądu Koleżeńskiego przysługuje odwołanie do Walnego Zjazdu Delegatów Towarzystwa.

 

3. Zasady i tryb postępowania Sądu Koleżeńskiego określa regulamin uchwalony przez Walny Zjazd Delegatów Towarzystwa.

 

4. Sąd Koleżeński ma prawo wymierzać kary:

 

1) upomnienia,

2) nagany,

3) zawieszenia w prawach członkowskich na okres 2 lat,

4)wykluczenia z Towarzystwa.

 

 

 

Rozdział  V

Oddziały terenowe Towarzystwa

 

§ 37.

 

1. Oddziały terenowe powstają na podstawie uchwały Zarządu Głównego w miejscowości, w której zamieszkuje lub pracuje  co najmniej 10 członków Towarzystwa,

 

2. Teren działalności Oddziału i miejsce siedziby ustala Zarząd Główny zgodnie z podziałem administracyjnym kraju

 

§ 38.

 

Władzami Oddziału są:

 

1) Walne Zgromadzenie Oddziału,

2) Zarząd Oddziału,

3) Komisja Rewizyjna Oddziału.

 

§ 39.

 

1. Najwyższą władzą Oddziału jest Walne Zgromadzenie Oddziału  zwoływane przez Zarząd Oddziału,

 

2. Walne Zgromadzenie Oddziału może być zwyczajne lub nadzwyczajne,

 

§ 40.

 

1. Zwyczajne Walne Zgromadzenie Oddziału zwoływane jest przez  Zarząd Oddziału  co trzy lata w związku z upływem kadencji Zarządu  Oddziału , najpóźniej do 4 tygodni przed Walnym Zjazdem Delegatów Towarzystwa,

 

2. O terminie , miejscu i porządku obrad Walnego Zgromadzenia Oddziału, Zarząd Oddziału zawiadamia członków co najmniej 14 dni wcześniej.

 

§ 41.

 

Do obowiązków Walnego Zgromadzenia Oddziału należy:

 

1) uchwalenie kierunków działalności merytorycznej i  finansowej Oddziału zgodnie z postanowieniami statutu i  uchwałami Walnego Zjazdu Delegatów Towarzystwa oraz zarządu Głównego,

2) rozpatrywanie i przyjmowanie sprawozdań z działalności  Zarządu Oddziału i Komisji Rewizyjnej Oddziału,

3) ustalenie absolutorium ustępującemu Zarządowi na wniosek   Komisji Rewizyjnej Oddziału,

4) ewentualne zgłoszenie dodatkowych kandydatów do Zarządu Oddziału w liczbie nie przekraczającej połowy członków  Zarządu Oddziału,

5) wybór w głosowaniu tajnym przewodniczącego i członków Zarządu Oddziału oraz  Komisji Rewizyjnej Oddziału,

6) wybór delegatów na Walny Zjazd Delegatów Towarzystwa według klucza ustalonego przez Zarząd Główny.

7) wybór w głosowaniu jawnym przewodniczącego i sekretarza Walnego Zgromadzenia Oddziału, którzy sporządzają i podpisują protokół Walnego Zgromadzenia Oddziału.

 

§ 42.

 

1. W Walnym Zgromadzeniu Oddziału z głosem decydującym udział biorą:   wszyscy członkowie zwyczajni i honorowi Towarzystwa należący do danego Oddziału.

 

2. W Walnym Zgromadzeniu Oddziału z głosem doradczym biorą udział goście zaproszeni przez Zarząd Oddziału.

 

§ 43.

 

1. Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Oddziału może być zwołane z inicjatywy Zarządu Głównego , Zarządu Oddziału, na wniosek Głównej Komisji Rewizyjnej , komisji rewizyjnej Oddziału  lub 1/3 liczby członków  Oddziału.

 

2. Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Oddziału jest zwoływane w terminie 21 dni od daty zgłoszenia wniosku i obraduje nad sprawami, dla których zostało zwołane.

 

§ 44.

 

1. Zarząd Oddziału składa się z przewodniczącego, wiceprzewodniczącego, sekretarza, skarbnika i członków  Zarządu.

 

2. Liczbę członków Zarządu Oddziału ustala Walne Zgromadzenie  Oddziału.

 

§ 45.

 

Do kompetencji Zarządu Oddziału należy:

 

1) reprezentowanie Oddziału na zewnątrz i działanie w jego   imieniu na swoim terenie,

2) kierowanie działalnością Oddziału zgodnie z postanowieniami statutu i uchwałami władz Towarzystwa,

3) uchwalenie okresowych planów działalności naukowej i finansowej,

4) współdziałanie z Zarządami Oddziałów innych stowarzyszeń   naukowych,

5) występowanie do Zarządu Głównego z wnioskami  o przyjmowanie i skreślenie członków zwyczajnych i wspierających Towarzystwa,

6) Zarządzanie majątkiem Towarzystwa w ramach uprawnień przyznanych przez Zarząd Główny,

7) składanie okresowych sprawozdań Zarządowi Głównemu z działalności merytorycznej i finansowej Oddziału,

8) występowanie do Zarządu Głównego za pośrednictwem Komisji Nagród z wnioskami o przyznanie  nagród,

9) zwoływanie Walnego  Zgromadzenia Oddziału i opracowanie   porządku obrad,

10) przedstawianie Walnemu Zgromadzeniu Oddziału kandydatów na przewodniczącego i członków do Zarządu Oddziału oraz Komisji Rewizyjnej Oddziału.

 

§ 46.

 

Uchwały Zarządu Oddziału podejmowane są zwykłą większością  głosów przy obecności co najmniej połowy osób uprawnionych do głosowania,  w tym przewodniczącego lub jego zastępcy. W razie równej liczby głosów decyduje głos przewodniczącego zebrania.

 

§ 47.

 

1. Posiedzenia Zarządu Oddziału odbywają się zgodnie z potrzebami, nie rzadziej jednak niż raz na pół roku.

 

2. Posiedzenie Zarządu Oddziału zwołuje i prowadzi przewodniczący lub w jego zastępstwie wiceprzewodniczący.

 

3. Na pisemne żądanie Zarządu Głównego, Głównej Komisji  Rewizyjnej, Komisji Rewizyjnej Oddziału lub połowy członków Zarządu Oddziału, przewodniczący  wiceprzewodniczący Zarządu winien zwołać posiedzenie Zarządu Oddziału najpóźniej w ciągu 7  dni.

 

§ 48.

 

Przewodniczący, sekretarz oraz skarbnik Oddziału pełnią swoje obowiązki w oparciu o regulaminy opracowane i zatwierdzone przez  Zarząd Główny.

 

§ 49

 

Komisja Rewizyjna Oddziału składa się z przewodniczącego i 2 członków.

 

§ 50.

 

1. Do zadań Komisji Rewizyjnej Oddziału należy, przeprowadzana  co najmniej raz w roku, kontrola całokształtu   działalności Oddziału ze szczególnym uwzględnieniem        działalności merytorycznej i finansowo-gospodarczej.

 

2. Komisja Rewizyjna Oddziału ma prawo występowania do Zarządu Oddziału z wnioskami wynikającymi z ustaleń kontroli.

 

3. Przewodniczący lub w jego zastępstwie członek Komisji rewizyjnej Oddziału może brać udział w  posiedzeniach Zarządu Oddziału z głosem doradczym.

 

§ 51.

 

1. Działalność finansowa Oddziału opiera się na dochodach:

 

1) ze składek członków zwyczajnych i wspierających,

2) z dotacji i darowizn osób prawnych i fizycznych,

3) z dotacji Zarządu Głównego.

 

2. Oddział zobowiązany jest do przekazywania  do dyspozycji  Zarządu Głównego 50% składek członków zwyczajnych oraz określonego przez Zarząd Główny odsetek z innych wpływów.

 

 

 

Rozdział  VI

Majątek  i fundusze

 

§  52.

 

Majątek  Towarzystwa stanowią nieruchomości, ruchomości i fundusze.

 

§  53.

 

Na fundusze Towarzystw składają się:

 

1) składki członkowskie,

2) wpływ z działalności statutowej ,

3) dotacje i subwencje.

 

§  54.

 

Uchwała Krajowego Zjazdu Delegatów decyduje o przeznaczeniu majątku Towarzystwa, a w razie braku postanowienia w tej sprawie postępowanie odbywa się zgodnie z art. 38 ustawy ; „Prawo o stowarzyszeniach”.

 

§  55.

 

Dla ważności pism dotyczących praw i obowiązków majątkowych Towarzystwa wymagane są podpisy dwu członków Zarządu Głównego : przewodniczącego lub wiceprzewodniczącego oraz skarbnika lub sekretarza

 

 

 

Rozdział  VII

Zmiana statutu i rozwiązywanie się Towarzystwa

 

§  56.

 

Uchwały o zmianie statutu lub rozwiązywaniu się Towarzystwa podejmuje Zwyczajny lub Nadzwyczajny Walny Zjazd Delegatów Towarzystwa większością 2/3 głosów, przy obecności co najmniej połowy osób uprawnionych do głosowania w pierwszym terminie lub bez względu na liczbę obecnych w terminie drugim

 

 

 

Przyjęty Uchwałą Walnego Zjazdu Delegatów Polskiego Towarzystwa Farmakologicznego w Poznaniu dnia 12 września 2004 roku

Załączniki:
PlikRozmiar
Pobierz plik (deklaracja czlonkowska.doc)deklaracja czlonkowska0 kB

Cel

Polskie Towarzystwo Farmakologiczne jest stowarzyszeniem naukowym działającym od 1965 roku. Statutowym celem Towarzystwa jest organizowanie i popieranie wszelkich czynności zmierzających do rozwoju badań i prac naukowych w zakresie farmakologii doświadczalnej i klinicznej oraz toksykologii, zrzeszenie osób pracujących w tych dziedzinach i upowszechnienie osiągnięć naukowych odpowiednich gałęzi nauki, reprezentowanie polskiej farmakologii i toksykologii w kraju i zagranicą.